كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

اهميت قدر
چرا قدر ناميده شد ؟
زمان شب قدر
چرا شب قدر از هزار ماه بهتر است ؟
نزول ملائکه و روح چيست؟

* * * * * * * * *

اهميت قدر؟

ابتداي نزول قرآن يا تمام قرآن در شب قدر بود که از لوح محفوظ به آسمان دنيا آمد و در بيت العزه، سفره سپرده شد و روح الامين اين سوره را در مدت بيست و سه سال، آيه به آيه و سوره سوره به حسب مصالح به دنيا آورده است . (منهج الصادقين)

چرا قدر ناميده شد ؟

چون در اين شب، کتابي چون قرآن بر پيامبري که صاحب قدر است ، براي خاطر امت اسلام که صاحب قدرند ، و به دست فرشته اي چون جبرئيل که صاحب قدر است ، نازل شده است .خليل بن احمد ( نحوي) گويد : شب قدر ناميده شد، براي آن که زمين در آن شب تنگي مي کند به فرشتگان . از قول خدا « و من قدر عليه رزقه» به معناي کسي است که در تنگي روزي قرار گرفته است .حسن مجاهد مي گويد : ليلة القدر ناميده شده که خدا در آن شب ، حکم مي کند و تقدير مي نمايد به آنچه که در تمام سال واقع مي شود.

چرا از رسول خدا از شب قدر در قرآن پرسيده شده است ؟

خداوند سبحان براي بزرگداشت مقام اين شب و يادآوري بزرگي قدر آن و شرافت محل آن فرمود : اي محمد، مثل اين که نمي داني اين شب تا چه اندازه بزرگ است و اين تحريص و ترغيب در عبادت است . (مجمع البيان)


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 20 مرداد 1391برچسب:قدر در تفاسير, ] [ 22:25 ] [ اكبر احمدي ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 167
بازدید دیروز : 87
بازدید هفته : 254
بازدید ماه : 551
بازدید کل : 161837
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك